Dr. Stefan Fischer
Akademischer Werdegang
04/2015 - 02/2021 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen |
Masterarbeit |
'Mind the Gap' - How Corporate Social Activities Are Related to Shortfalls in Stock Value |
10/2011 - 10/2014 | Master-Studium in Marketing und Distributionsmanagement an der Georg-August-Universität Göttingen
Schwerpunkte: Produkt- und Preismanagement, Performance Benchmarking, Marketing-Finance Interface |
08/2012 - 12/2012 | Auslandsstudium an der University of Mississippi (USA) |
Bachelorarbeit |
Internationalisierungsstrategien von High-Tech Start-ups |
10/2006 - 09/2010 | Bachelor-Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Bayreuth
Schwerpunkte: Marketing, Strategisches Management und Organisation der Unternehmung, Internationales Management |
Berufliche Qualifikationen
06/2015 - 08/2015 | Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH, Göttingen Projektassistenz im Produktmanagement |
01/2015 - 03/2015 | Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH, Göttingen Praktikant im Produktmanagement und Applikationsmarketing |
02/2013 - 11/2014 | xplace GmbH, Göttingen Werkstudent im Online Produktmarketing |
01/2011 - 04/2011 | Homburg & Partner, Mannheim Praktikant im Kompetenzzentrum Healthcare |
07/2009 - 01/2010 | Volkswagen Konzern, Wolfsburg Praktikant in der Konzern-Produktstrategie |
Auszeichnungen
- Best Paper Award im Track "Metrics for Making Marketing Matter", Winter AMA Conference, 2017, Orlando, USA
Publikationen
Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften- Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems, Vol. 40, No. 1, 1-9, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)
Beiträge in Konferenzbänden
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion, Corporate Associations, and Branding Strategies, in: EMAC Online Conference, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, AMA Summer Academic Conference Proceedings, virtuell, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
- Brand Buzz, Branding Strategies, and Firm Value: An Investigation Among US Restaurants, in: NRWA Conference Proceedings, Umeå, Sweden, 2020 (zusammen mit J. Derenthal, W. Toporowski)
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, San Francisco, CA, USA, 2019 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
- Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, in: Marketing Strategy meets Wall Street Conference Proceedings, Fontainebleau, Frankreich, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)
- Signals from the Echoverse - The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).
Artikel in praxisorientierten Zeitschriften
- So misst Du den Return on Social Media – Metriken für ein modernes Markenmanagement, in: SocialHub Mag, 6, S. 67-73, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger, W. und T. Schulze)
Wissenschaftliche Vorträge
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, EMAC 2020 Doctoral Colloquium, virtuell, 02.09.2020
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, 2020 Summer AMA Conference, virtuell, 19.08.2020
- Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, 2019 International Conference on Information Systems, München, Deutschland, 18.12.2019
- Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, Marketing Strategy meets Wall Street VI Conference, Fontainebleau, France, 17.06.2019
- Signals from the echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018
- Signals from the Echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 2017 Winter AMA Conference, Orlando, FL, USA, 19.02.2017