Dr. Tobias Wolf
Akademischer Werdegang
11/2020 |
Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen |
11/2016 - 03/2021 |
Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen |
Masterarbeit |
Der Einfluss von Kunden-werben-Kunden-Kampagnen auf die Weiterempfehlungswahrscheinlichkeit |
04/2014 - 10/2016 |
Master-Studium in Marketing und Distributionsmanagement an der Georg-August-Universität Göttingen |
Bachelorarbeit |
The Sunk Cost Fallacy - Handle ich (überhaupt nur), weil ich zum Handeln aufgefordert werde? |
09/2010 - 02/2014 |
Bachelor-Studium der Wirtschaftspsychologie an der Hochschule Harz, Wernigerode |
03/2012 - 08/2012 |
Auslandsstudium an dem Mahidol University International College, Thailand |
Berufliche Qualifikationen
10/2015 - 03/2016 |
Facit Media Efficiency GmbH & Co. KG / Serviceplan Gruppe, München |
08/2014 - 03/2016 |
Lehrstuhl für Marketing und Innovationsmanagement, Prof. Dr. Maik Hammerschmidt, Georg-August-Universität Göttingen |
09/2013 - 12/2013 |
Lehrstuhl für Mikrosoziologie und Sozialpsychologie, Prof. Dr. Herbert Bless, Universität Mannheim |
09/2012 - 08/2013 |
Hochschule Harz, Fachbereich Wirtschaftswissenschaften, Wernigerode |
02/2008 - 08/2010 |
print supplies Inh. Sven Väth, Aschaffenburg |
12/2005 - 02/2008 |
print supplies Inh. Sven Väth, Aschaffenburg |
Publikationen
Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften- Competition versus Cooperation: How Technology-Facilitated Social Interdependence Initiates the Self-Improvement Chain, in: International Journal of Research in Marketing, Vol. 38, No. 2, p. 472-491, 2021 (zusammen mit M. Hammerschmidt, S. Jahn, W. Weiger), Impact Factor: 3,32
- Experiences that Matter? The Motivational Experiences and Business Outcomes of Gamified Services, in: Journal of Business Research, Vol. 106, No. 1, p. 353-364, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger) Impact Factor: 4,874
Beiträge in Konferenzbänden
- Green Gamification : How Gamified Information Presentation Affects Pro-Environmental Behavior, in: GamiFIN 2020 Conference Proceedings, Online Conference, p. 82-91, 2020
- Intensifying User Loyalty Through Service Gamification: Motivational Experiences and Their Impact on Hedonic and Utilitarian Value, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 40, 2019
- Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, in: GamiFIN 2018 Conference Proceedings, Pori, Finland, p. 75-82, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
- Gamified digital services: How gameful experiences drive continued service usage, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 51, p. 1187-1196, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger)
Wissenschaftliche Vorträge
- Green Gamification : How Gamified Information Presentation Affects Pro-Environmental Behavior, 4th International GamiFIN Conference, Online Conference, 02.04.2020
- Intensifying User Loyalty Through Service Gamification: Motivational Experiences and Their Impact on Hedonic and Utilitarian Value, 40th International Conference on Information Systems (ICIS), Munich, Germany, 17.12.2019
- Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, 2nd International GamiFIN Conference, Pori, Finland, 22.05.2018
- Gamified Digital Products: How Gameful Experiences Drive Continued Service Usage, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018
- Game on! How Gamification Fosters Personal Goal Achievement, 22. Fachtagung der Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie, Wernigerode, Germany, 09.03.2018
- Gamified Digital Services: How Gameful Experiences Drive Continued Service Usage, 51st Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, HI, USA, 06.01.2018